Tuesday, November 15, 2005

skremselpropaganda?

Jeg åpnet postluken min og tittet inn. Jei, jeg har fått post! urk, jaja, bare finske studentmagasinet. På finsk, selvom nesten alle her på huset snakker alle andre språk i verden BORTSETT fra finsk. jaja. En nærmere titt på forsiden. Morsomt bilde. Men hva står det?! Joda, hvor skal vi gjøre av utlendingene som er til overs i landet? Artikkelen handler om at det er vanskelig å bli fullbyrdig finsk statsborger og at det finnes mange identitetsløse mennesker i landet som man ikke vet hva man skal gjøre med. Her bor vi på et superinternasjonalt student hus og dette er beskjeden som møter meg om morgenen? Godt kanskje at folket her ikke snakker finsk. Kanskje noen andre også kan se ironien i denne forsiden eller var jeg bare fryktelig trøtt denne morgenen?

No comments: