Sunday, September 11, 2005

Linnanmaki

Søndagen har vært lang og slitsom, men DET VAR SÅ INNMARI VERDT DET!!! Det var den siste dagen fornøyelsesparken var åpen og mange strømmet til i kveldingen for å få med seg avslutningen på sesongen. Vi var alle enige om at dette har vært den beste dagen hittil og vi er veldig fornøyd med at gruppen vår kommer så godt overens. Klokken to møttes Marie-Sophie, Berg, Maria, Ed, Anke og jeg på stasjonen og tok trikken til Linnanmäki. Der traff vi Olga og løp til nærmeste "ride" som var berg-og-dalbanen. En hylende start på dagen som ledet til at vi prøvde alt som var å prøve - til og med flere ganger! Vi druknet nesten i vannfallet, hadde kule briller på i simulatorkinoen, satt nesten fast i tekoppene når alle syv trykket seg ned i én og samme kopp, Berg skrek teacup, teacup hele tiden og ville se seg selv i speilet, Anke var redd huskene, Ed for de ville snurregreiene og jeg spøkelseshuset.. En latter forlenger livet og jeg tror vi idag har forlenget livet med mange år!

I fem tiden trengte vi en liten pause og dro på pub. Vi klarte å finne den verste jævlige bula i området der man finner billig øl og drakk faktisk kaffe av alle ting der! Vi ble spurt om ID da vi bestilte den første runden med kaffe og ble bedt om å gå over veien og kjøpe kaffe i butikken når vi ville ha påfyll for ellers var han tom!! Vi spilte litt biljard, tvang ned tjukk kaffe og hørte på rockemusikk bare for opplevelsens skyld! Tilbake til Linnanmäki hadde Germain, Löic og Johanna møtt opp og sammen så vi et vakkert stort flott fyrverkeri som avsluttet sesongen for i år på Linnanmäki OG en fantastisk dag for oss. I ti-halv elleve tiden ruslet vi sammen med tusen andre folk slitne og lykkelige hjem. Dette er nok en dag vi kommer til å huske lenge! Thank you so much all of you! I am so glad I got to spend the whole day with you! Here are the pictures I took during the day! I will always think of you guys when I go on the teacups again!





3 comments:

camilla said...

joho pipii saa morro paa tivoli! og du ser forresten ut som den foodte skytter hehe:-)

Anonymous said...

Hei PIA!
Har endelig fått kikket på blogsiden din, kjempegøy å lese om og se bilder av hvordan du har det!
Kan se at du har funnet deg godt til rette i Helsinki!Går alt greit på skolen også? Er all undervisning på finsk?
Jeg fikk nettopp vite at jeg har kommet inn på journalistikk her i Bergen, jippi! Så nå er jeg stuck her noen år til.. :)Håper du ikke har det så gøy i Helsinki at du ikke kommer tilbake til meg og Bergen, ikke det samme her uten deg vet du!
Gleder meg masse til å se deg igjen, stooor klem SIRIL

Pia said...

sååå koselig å høre fra deg siril vennen!! Savner deg og! Gratulerer med at du kom inn på journalistikk!! Det er bra! Jeg tar journalistikk kurs her og, men de er på svensk og engelsk, ganske moro å høre hvordan finske medieverden funker!
Følg med videre, men håper vi får tatt en tlf prat en dag også! Tata så lenge!