Friday, February 09, 2007

kulturell dose igjen

ja, på onsdag var jeg og Camilla invitert av Julie (kjæresten til Kristoffer som er en venn av Peder her nede) til å se en moderne danseforestilling på the Fringe Club. Den var koreografert av Christina Jensen som hun bor med. Denne jenta har bodd helet livet sitt i HK og snakker lite dansk, og ville uttrykke livet i Hk som den eklektiske hverdagen det er å bo her. Kontrastene, hektiske stunder og de mange mulighetene. Hun hadde klart det på en veldig spennende måte med bruk av "statister" (Julie, Nelly +) og lysbilder og bra musikkvalg. Dansen var veldig opp i min gate og jeg må innrømme jeg hadde litt problemer med å sitte stille når jeg så henne danse!!

Etter forestillingen dro vi alle 5 på en bar i IFC tower, som er verdens fjerde høyeste bygning ble jeg fortalt, og satte oss på G-bar som bød på liveband og skyhøy utsikt som matchet drinkprisene.. Derfor tok vi oss en øl til norsk pris likesågreit. Var et utrolig kult sted da, og bandet var veldig soul/funk inspirerte og rocket stedet. Eller rettere sagt, bare oss. Stor kontrast til forrestningsmennene som satt litt lenger bak i baren =) Dro hjem i halv tolv tiden, så det var heller ikke så verst sent.

jepp, nok en kulturell opplevelse, denne kvelden var helt perfekt kom både jeg og camilla frem til! Storkoste oss! Takk til Julie som inviterte oss!

4 comments:

Anonymous said...

Hei Pia!
Har nå lest dine siste kommentarer og også tatt utskrift for arkivet!
Det er så mye fantastisk du får oppleve at man blir rett og slett kjempemisunnelig!
Det er også fint å se og høre at alt går så bra og at du har funnet deg til rette der "nede".
Glad i deg! H. mamma og pappa

Anonymous said...

Dette er tredje gang jeg forsøker å kommentere din blogg. Vet ikke hva som er galt, får det ikke til.
Har i hvert fall lest dine beretninger omm de siste ukers aktiviteter og det høres kjempemorsomt og interessant ut.
Har også tatt utskrift til arkiv.
Glad i deg! h. mamma og pappa

Anonymous said...

eg seie meg einige med mor og far; blir rett og slett misunnelig! Når er på ein ny stad er ein mykje flinkare til å oppsøke ting, prøve ut ting ein ikkje ellers gjer.. Der ein bur fast tar kvardagen kvelartak på deg...sukk! Men eg har det bra altso;)

Pia said...

godt å høre snuppelure!! Er så glad for at du henger med i svingene når vi er ute på tur!! men husk at alle små ting må settes pris på- også hverdagen! =) Ta deg en tur på konsert du og for forandringens skyld - se noe du aldri har hørt før! =)